Hva er trafikalt grunnkurs?

Trafikalt grunnkurs er et obligatorisk kurs du må gjennomføre før du kan begynne med øvelseskjøring og kjøretimer. Kurset varer i 17 timer og gir deg grunnleggende innføring for ansvarlig atferd i trafikken.

Med trafikalt grunnkurs lærer du

•   Trafikkopplæring

•   Trafikk og førerrollen

•   Mennesket i trafikken og samhandling

•   Trafikkopplæring, øvelseskjøring og kjøreerfaring

•   Plikter ved trafikkuhell og førstehjelp

•   Tiltak ved trafikkulykke

•   Trafikant i mørket

For oss i A-Team Trafikkskole er det trafikale grunnkurset det naturlige startstedet for alle kommende sjåfører. Vi legger vår yrkesstolthet fra første time på kurset frem til bestått oppkjøring.

Når kan man ta trafikalt grunnkurs?

Aldersgrensen for å ta trafikalt grunnkurs er15 år. Et unntak er om du tar kurset i den offentlige skolen. Da kan du ta det i 10. klasse, selv om du ikke har fylt 15 år.

Dersom du er over 25 år er du fritatt for deler av trafikalt grunnkurs, og kan kjøre uten øvelseskjøringsbevis. Det er viktig å vite at førstehjelp og mørkekjøring er obligatorisk for alle.

Vi er det naturlige valget for deg som holder til i Oslo og omegn som ønsker en seriøs trafikkskole som setter deg som elev i fokus i opplæringen. For oss er det viktig at du blir en trygg og ansvarsfull sjåfør!